wtorek, 21 stycznia 2014

Zielony smoothie.


Potrzeba mi kolorów.
Świeżych smaków.
Tak jakoś dziwnie, bo normalnie zimą chce mi się kaszy z rozgrzewającym gulaszem.
Jaka zima, takie zachciewajki.

O avocado można śpiewać same hymny pochwalne. Dlatego że takie zdrowe i dlatego że takie uniwersalne.
Dzięki temu że jego smak jest dość neutralny można przyrządzić je na słodko i na wytrawnie.
Piekę domowe paluchy żytnio-gryczane, albo żytnio-owsiane, albo jakie sie wymieszają, i chrupiemy je z zielonym czosnkowym guacamole.
Albo wrzucam do blendera z czym popadnie.

Dzisiaj z bananem i bazylią. Zależało mi na uzyskaniu konsystencji jogurtu - kiedy powiem dziewczynom że zrobiłam dla nich smoothie to nie ruszą. Ale zielony jogurt już wciągną ;) nazwy potraw nie mogą być kosmiczne.

Bazyliowy smoothie z avocado:
1 bardzo miękkie avocado
1 banan
garść listków bazylii
sok z jednej cytryny
1/2 szklanki mleka kokosowego
miód do smaku

Bazylię siekamy, niezbyt drobno. Banana i avocado kroimy w dużą kostkę. Wrzucamy wszystko do blendera, wlewamy sok z cytryny i odrobinę mleka kokosowego. Miksujemy i stopniowo wlewamy resztę mleka kokosowego do uzyskania zadowalającej nas konsystencji.

Dla mnie smoothie jest już idealny w smaku, ale reszta rodziny woli dosłodzony miodem. Smacznego!



6 komentarzy:

  1. Mi też trzeba kolorów, bo za oknem taaak szaroo... :)

    OdpowiedzUsuń
  2. NIe pomyślałam, że można tak sprytnie wykorzystać awokado, u mnie to tylko na kanapkach obok pomidora gości :)

    OdpowiedzUsuń
  3. palce lizać! ; ) uwielbiam takie połączenia. i wszystko, co zawiera banany! zabieram się za przeglądanie starszych przepisów. nie wierzę, że dopiero trafiłam na Twojego bloga. zostaję na dłużej : ) obserwuję, a jutro smoothie szykuję! co rym : )

    OdpowiedzUsuń
  4. Internety takie wielki że nie ma się co dziwić :) cieszę się że Ci się u mnie podoba :)

    OdpowiedzUsuń

dzięki!