czwartek, 10 października 2013

Było pysznie!

Tyle przygotowań, tyle stresu, tyle gotowania, a finalny dzień śmignął nie wiadomo kiedy...
Tym razem udało mi się spróbować troszkę więcej niż na pierwszej Żarłostacji, ale i tak wróciłam do domu głodna!!! Ale to nie ważne... ! Miałam wrażenie, że moje stopy nie dotykają ziemi kiedy ktoś wracał do mnie i mówił, że to co zjadł było pyszne!  :)

Od Żarłostacji minęło już kilka dni a ja mam wrażenie jakby to było wczoraj - tyle emocji!!!
Bardzo się cieszę, że udało nam się zroganizować kolejną edycję.
Bardzo się cieszę, że gotowało nas więcej.
Bardzo się cieszę, że były takie tłumy.
Bardzo się cieszę, że Opolanie wiedzą co dobre!
i...
Bardzo się cieszę, bo wszystko wskazuje na to, że Żarłostacja
zagości w Opolu na stałe...



Obiecałam przepisy, na swoje smakołyki. Zapraszam!


KORZENNA TARTA GRUSZKOWA
ciasto:
150g mąki pszennej
100g mąki orkiszowej
120g masła
2 łyżki cukru pudru
żółtko
krem:
500g śmietanki 30%
80g cukru trzcinowego
łyżeczka ekstraktu z wanilii
3 żółtka
łyżka mąki ziemniaczanej
8 gruszek
sok z cytryny
Składniki na ciasto wyrobić krótko w malakserze, uformować
kulę, schłodzić w lodówce. Następnie rozwałkować i wylepić nim
formę do tarty (śr. 26cm). Ponakłuwać widelcem i podpiec w
piekarniku w 180st. C przez 10min.
Gruszki obrać, zostawić w całości z szypułkami. Zanurzyć we
wrzącej wodzie przez ok. 3 minuty, następnie skropić sokiem
z cytryny.
Śmietankę zagotować z wanilią, ostudzić. Żółtka utrzeć z cukrem
na kogel mogel, wymieszać ze śmietanką. Wylać masę na ciasto,
poustawiać gruszki ogonkami do góry (dobrze jest trochę ściąć spód)
Piec w 180st. Jeszcze przez 40 minut.
...
LAWASZ JAGLANY

200g ugotowanej kaszy jaglanej
125ml wody
60ml oleju z pestek winogron
70g mąki pszennej
1 łyżka mąki ziemniaczanej
1 łyżeczka słodkiej papryki
1/4 łyżeczki soli
świeżo zmielony pieprz do smaku
1 łyżeczka suszonej bazylii
2 łyżki sezamu

Kaszę miksujemy z wodą i olejem na gładką masę. Mąkę pszenną,
ziemniaczaną i przyprawy dokładnie mieszamy, dodajemy do
kaszy i miksujemy jeszcze chwilę, aż składniki dokładnie się
połączą. Dodajemy sezam i mieszamy łyżką.
Dużą blaszkę wykładamy papierem do pieczenia a na nim
równomiernie rozsmarowujemy ciasto. Pieczemy przez 15-20 min.
w 180st. C.
Do lawaszu idealnie pasuje moja dyniowa pasta, z którą można było go spróbować.



...

GRYCZANE BROWNIE
200g kaszy gryczanej
500 ml wody
1/4 łyżeczki soli
Kaszę zalać wodą posolić, doprowadzić do wrzenia i gotować na
małym ogniu pod przykryciem aż wchłonie wodę, czasem mieszając.
150 cukru trzcinowego
150g masła
100g gorzkiej czekolady 70%
4 jajka
łyżeczka ekstraktu z wanilii
100g mąki pszennej
100g mlecznej czekolady posiekanej
dwie garście połamanych orzechów włoskich
50g gorzkiej czekolady
łyżka miodu+ łyżka masła
Kaszę miksujemy dokładnie z cukrem. Czekoladę topimy z masłem.
Jajka ubijamy przez ok. 1 min. dodajemy ostudzoną masę czekoladową
i wanilię. Następnie partiami dodajemy mąkę wciąż ubijając.
Na koniec dokładnie miksujemy masę z kaszą, tak aby nie powstały
grudki i dodajemy mleczną czekoladę – mieszamy łyżką.
Masę przekładamy do kwadratowej formy na brownie.. Pieczemy 40min.
W 180 st. C.
Orzechy karmelizujemy na maśle z miodem. Wykładamy na
upieczone ciasto.
...
MEKSYKAŃSKIE CHAMPURRADO
(kilk)
...






Jeszcze raz bardzo dziękuję Wam kochani opolscy blogerzy kulinarni i nie tylko, za super udany dzień - najpiękniejszy tej jesieni :) Z Wami na koniec świata <3



Kingo! Tobie za motywujący doping, wsparcie i warsztaty dla dzieciaków! Dzięki!!!






















I dziękuję naszym sponsorom - dzięki Wam Żarłostacja jest nie tylko prostym piknikiem, 
ale unikalnym wydarzeniem! 


Ja nie byłam w stanie sfotografować tego wszystkiego co się działo. Pozostałe zdjęcia są autorstwa Arka Kornackiego - nadwornego fotografa Opolskiej Blogosfery Kulinarnej :) Dzięki!!!

7 komentarzy:

  1. Przychodzę dziś do pracy i pierwsze co słyszę to pytanie od koleżanki - gdzie znajdzie przepis na tartę?! A więc jest :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzisiaj udało mi się nie zasnąć z laskami ;) :D

      Usuń
    2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    3. Próbowałam zrobić tą pyszną tartę, ale zupełnie mi nie wyszła. W składnikach na ciasto brakuje chyba masła, ja dodałam 110g, sos był za rzadki więc wszystko wypłynęło. Może za jakiś czas spróbuję znowu. Pozdrawiam.

      Usuń
    4. właśnie zauważyłam że zjadłam masło w przepisie, ciasto jest dość suche, ale dzięki temu po upieczeniu delikatne :) przepraszam! zaraz poprawię! a mi krem wyszedł bez problemu...

      Usuń

dzięki!